Cotxes elèctrics

El nou Ford Explorer serà totalment elèctric

La marca americana fa servir aquesta mítica denominació per referir-se a un nou SUV compacte desenvolupat en col·laboració amb Volkswagen

Ford Explorer Electric
3 min

Històricament el Ford Explorer sempre ha sigut un 4x4 destinat principalment al mercat nord-americà. Si bé és cert que la darrera generació d'aquest enorme SUV es ven a Europa (també ho va fer la segona), el cert és que les seves dimensions de 5,04 metres de longitud, dos d'amplada i 1,78 d'altura el converteixen en un cotxe de nínxol que no serà mai capaç d'aconseguir unes xifres de vendes gaire elevades a la majoria de països del Vell Continent.

Però si una marca destaca per aprofitar els seus noms històrics per dissenyar models completament diferents dels originals, aquesta és Ford. Ja ho va fer en el seu moment amb el Puma, que va passar de ser un esportiu a un SUV urbà. I també amb el Mustang, denominació històrica que es va reciclar per anomenar un SUV elèctric. Però com que no hi ha dos sense tres, la marca de l'oval acaba de presentar un nou Explorer... però molt diferent del que coneixíem fins ara.

La graella frontal està completament carenada
El disseny és musculós i transmet dinamisme

Un Ford... d'origen Volkswagen

Ford i Volkswagen van iniciar una col·laboració ara fa uns mesos amb models com la Caddy i la Tourneo Connect, o la Transporter i la Transit Custom. Però l'acord entre la marca americana i l'alemanya va més enllà d'aquest tipus de models, i l'Explorer n'és un bon exemple. El nou model de Ford fa servir la plataforma MEB de cotxes elèctrics del Grup Volkswagen, la mateixa que fan servir models com l'Skoda Enyaq o els Volkswagen ID.3 i ID.4.

Això té, d'entrada, una conseqüència directa en les mides del nou Explorer, que no s'assemblen en res a les del model que actualment està a la venda; amb una longitud de 4,46 metres, aquest nou SUV compacte es posiciona a mig camí entre el Ford Puma (4,22 metres) i el Ford Kuga (4,61 metres). En qualsevol cas, el seu disseny exterior aconsegueix dissimular a la perfecció el seu origen alemany, ja que les línies estan molt depurades i les formes són molt musculoses. De fet, aquest Explorer és l'encarregat d'estrenar el nou llenguatge de disseny que predominarà en els futurs models de la marca de l'oval.

L'Explorer sap dissimular el seu origen Volkswagen
La longitud és de 4,46 metres

Interior digitalitzat i motor 100% elèctric

Les línies depurades de l'exterior es repliquen a l'interior, on tot el protagonisme recau sobre una pantalla central de 15 polzades disposada en posició vertical i que amaga un secret molt interessant: la seva inclinació és regulable en 30 graus. Ford assegura que el monitor central pot col·locar-se en posició completament vertical o inclinada, descobrint així un espai per a desar objectes que, quan es tanca el cotxe, queda assegurat.

De la mateixa manera que veiem a la gamma ID de Volkswagen el quadre de comandaments està protagonitzat per una pantalla relativament petita, mentre que el selector del canvi està ubicat a la maneta que en altres vehicles activa l'eixugaparabrises (com passa en els models de Mercedes). A nivell de connectivitat Ford ha anunciat que el nou Explorer elèctric incorpora el sistema d'infoentreteniment SYNC Move 2, així com un bon grapat d'assistents a la conducció que permetran realitzar canvis de carril automàtics amb tan sols activar els intermitents. A més, pel que fa al seu espai interior, la marca americana ha anunciat que el maleter és de 470 litres.

La pantalla central de 15 polzades pot regular la seva inclinació
Sortirà a la venda a finals d'aquest mateix any

Ford encara no ha anunciat els nivells de potència del nou Explorer o la capacitat de les seves bateries, però sí que ha assegurat que serà possible passar del 10 al 80% de la càrrega en 25 minuts i que estarà disponible amb tracció posterior o total, de manera que es sobreentén que podrà disposar d'un o dos motors elèctrics. El llançament d'aquest nou model es produirà a finals d'aquest mateix any a un preu que, tot i que encara no és oficial, hauria de ser inferior als 45.000 euros.

stats