Novetats cotxes

El nou Suzuki Swift perd la versió esportiva, però es manté com un dels utilitaris més econòmics del mercat

La nova generació del popular model japonès conserva l'opció d'equipar la tracció total i incorpora un motor microhíbrid amb etiqueta ECO

El nou Suzuki Swift perd la versió esportiva, però es manté com un dels utilitaris més econòmics del mercat
3 min

Ja fa gairebé quatre anys que vam poder provar el Suzuki Swift Sport, un veritable utilitari d'estil GTI que destacava per les enormes dosis de diversió al volant que proporcionava. Aquell model corresponia a la tercera generació del Swift (entès com a model global, perquè anteriorment ja existia però en alguns mercats tenia un altre nom), un cotxe que porta entre nosaltres des del 2004 i que en aquests vint anys s'ha situat com un utilitari senzill, fiable, robust i fins i tot divertit.

Doncs bé, la marca japonesa acaba de presentar la quarta generació del seu petitó, un cotxe que es renova a tots els nivells però que manté la mateixa filosofia que el model original. I és que el nou Suzuki Swift és un cotxe molt petit (menys de quatre metres de longitud) i lleuger (menys de 1.000 kg de pes), de manera que no li cal un propulsor gaire potent per moure's amb agilitat per tot arreu. Tot plegat, a més, amb un preu de partida realment competitiu: des de 18.500 euros.

La part posterior és la que menys canvia respecte a la generació actual.

Diferent, però en essència el mateix cotxe

Estèticament, Suzuki no ha volgut arriscar-se a dissenyar un model que no agradi, de manera que ha optat per renovar profundament l'aspecte general del vehicle però mantenint els mateixos patrons bàsics de la generació anterior. Així doncs, a la part davantera ara la graella és encara més protagonista i presenta un patró octogonal que recorda profundament el disseny dels models de Ford, mentre que les òptiques led dels laterals integren la il·luminació diürna en forma de bumerang.

La vista de perfil deixa clar que estem davant d'un cotxe de tan sols 3,86 metres, tot i que les llandes poden ser d'entre 15 i 17 polzades i les línies rectes són les predominants. A més, Suzuki permet escollir entre nou colors diferents i també ofereix la possibilitat de combinar-ne quatre amb el sostre negre o gris, generant un bon grapat de configuracions cromàtiques diferents. Finalment, la part posterior és la que menys canvia respecte al model actual i presenta uns pilots actualitzats i unes línies depurades.

El nou Swift és ara més tecnològic i espaiós, amb un maleter de 265 litres.

Si ens centrem en l'interior, aquí el que es veu principalment és el salt endavant que ha fet la marca en matèria tecnològica, principalment gràcies a l'increment de mida de la pantalla central, que passa de 7 a 9 polzades. Com era d'esperar, la connectivitat amb el telèfon està garantida a través d'Android Auto i Apple CarPlay, i a més el nou Swift integra l'App Suzuki Connect, que permet als usuaris consultar diversos paràmetres del vehicle a través del telèfon. D'altra banda, el nou Swift no és el cotxe més ampli del mercat, ja que la seva longitud exterior és limitada. Malgrat tot, l'espai a les places posteriors sembla prou bo i el maleter ofereix uns més que acceptables 265 litres.

Motor microhíbrid amb etiqueta ECO de sèrie

Com dèiem abans,Suzuki no té prevista, com a mínim de moment, l'arribada de la popular versió Sport per al nou Swift. I de fet, no només no s'ha volgut centrar en les prestacions esportives sinó que ha apostat per la màxima eficiència. El resultat és un motor gasolina d'1,2 litres que genera una potència de 82 CV i un parell motor de 112 Nm, una quantitat que no impressionarà ningú però que resulta més que suficient per moure el baixíssim pes del nou Swift.

Nova generació, sí, però es manté l'opció d'equipar el petit Swift amb tracció total.

A més, gràcies a aquesta nova mecànica el petit utilitari japonès homologa un consum de tan sols 4,4 litres cada 100 quilòmetres en la versió de tracció davantera, i de 4,9 en la de tracció total. I aquesta dada és la més interessant del model, que encara manté l'opció de tenir tracció 4 x 4 i es manté com l'únic model del seu segment en oferir aquesta possibilitat. A més, gràcies al sistema de microhibridació 12V pot disposar de l'etiqueta ECO de la DGT, una dada molt notable i que el converteix en un dels utilitaris més interessants del mercat.

stats