Novetats cotxes

El nou Volkswagen Tiguan arriba amb una versió híbrida endollable que anuncia 100 quilòmetres d'autonomia

El SUV de la marca alemanya es renova i adopta un disseny similar al de la gamma d'elèctrics ID

Volkswagen Tiguan 2024
4 min

Ara fa set anys Volkswagen va presentar la segona generació del Tiguan, un dels SUV més exitosos del mercat i, sens dubte, un dels models estrella de la marca alemanya. Però el temps passa volant i en la indústria de l'automòbil set anys són molts anys, motiu pel qual acabem de conèixer com serà la tercera generació d'aquest popular tot camí. I a jutjar pel que es veu a les imatges, no tenim cap dubte que està cridat a ser un supervendes... sempre que el seu preu li ho permeti.

El nou Tiguan fa servir la plataforma MQB EVO, motiu pel qual augmenta la seva longitud en 32 mm (arribant als 4,55 metres de llarg). També és una mica més ample i més alt, amb unes cotes d'1,94 i 1,64 metres respectivament. Tot plegat li permet oferir una capacitat del maleter 33 litres superior (ara disposa de 648 litres), 9 mil·límetres més d'espai per al cap als seients davanters i 10 mil·límetres més als posteriors.

En funció de la versió escollida el disseny és més elegant o esportiu

Per fora, una barreja entre ID.4 i Touareg

En línies generals el nou Tiguan té un aspecte més robust i musculós, i sembla que creixi força més dels 3 centímetres que ho fa. Això és possible gràcies al fet de barrejar un disseny frontal que recorda al de la gamma de vehicles elèctrics ID i una estètica posterior similar a la del vaixell insígnia de la gamma SUV, el Touareg.

A la vista frontal destaquen les òptiques LED connectades entre sí de forma horitzontal i el para-xocs amb entrades d'aire i motllures contundents i esportives. La visa lateral ens permet veure que el capó és força elevat i horitzontal i dona pas a un perfil estilitzat i que aposta per la continuitat, fugint de passos de roda exagerats o línies de tensió marcades en excés.

La part posterior recorda la d'un Volkswagen Touareg

Finalment la part posterior també estrena diversos canvis, provinents especialment de les formes esportives del para-xocs i dels pilots englobats en una mena d'antifaç negre que, de la mateixa manera que passa al frontal, estan connectats entre sí mitjançant un feix de llum LED.

Per dins, pantalles i més pantalles

Quan al principi d'aquest article deia que set anys són molts a la indústria de l'automòbil no em referia tant al fet que un cotxe amb aquesta edat sigui molt menys confortable o segur que un del 2023, sinó més aviat al fet que a nivell tecnològic és gairebé segur que estrà obsolet. Sí, l'any 2016 gairebé tots els cotxes nous del perfil del Tiguan incorporaven pantalles i connectivitat amb el telèfon, però al llarg d'aquest temps l'infoentreteniment ha millorat molt i les pantalles han crescut de mida.

Si la pantalla de 15 polzades no és més gran que el volant, poc li falta

El millor exemple el trobem a l'interior del nou SUV de Volkswagen. La pantalla de la instrumentació de 10,25 polzades forma part de l'equipament de sèrie, juntament amb un monitor central de 12,9. Si aquesta mida és ja prou gran, encara ho és més la pantalla opcional (o de sèrie en els equipaments més complets) que arriba a les 15 polzades i es converteix en l'autèntica protagonista del quadre de comandaments.

Volkswagen encara aposta per incloure comandaments tàctils per al sistema multimèdia i el climatitzador, però ara ha afegit una novetat: un selector giratori amb pantalla ubicat a la part baixa de la consola central que ens permetrà accedir als menús citats, així com a d'altres opcions.

A la consola central hi trobem un selector giratori amb una petita pantalla

Dièsel, gasolina i dos híbrids endollables

Les opcions mecàniques d'aquest nou Tiguan encara són majoritàriament de combustió, però el cert és que les opcions electrificades cada cop són més eficients. L'únic motor dièsel disponible és el 2.0 TDI de 150 o 193 CV, mentre que en gasolina es pot escollir l'1.5 eTSI microhíbrid de 150 CV i el 2.0 TSI amb dos nivells de potència: 204 i 265 CV.

Pel que fa als híbrids endollables, combinen el mateix motor d'1.5 litres de les versions TSI amb una bateria de 19,7 kWh que els permet homologar una autonomia de 100 km i potències de 204 o 272 CV. A més, aquests motors poden carregar a corrent altern fins a 11 kW i a corrent continu a 50 kW.

Com és cada cop més habitual al mercat, ja no és possible escollir una transmissió manual. Per contra, tota la gamma equipa un canvi automàtic de doble embragatge amb set velocitats en les versions dièsel i gasolina i de sis relacions en el cas de les versions eHybrid. A més, els models de combustió més potents poden equipar la tracció total 4Motion.

A falta de poder provar aquest nou Tiguan, que arribarà als concessionaris durant el primer trimestre del 2024, sembla prometedor el comportament general que tindrà el vehicle. I és que Volkswagen ha anunciat que el seu nou model estrena el sistema DCC Pro i la tecnologia Vehicle Dynamics Manager, així com una suspensió modificada, una direcció electromecànica renovada i barres estabilitzadores modificades, entre d'altres elements.

El maleter creix en 33 litres i arriba fins als 648
stats