Opel Astra Sports Tourer, per a famílies dinàmiques
La marca de Rüsselsheim presenta la variant familiar del seu compacte estrella, amb 608 litres de maleter i versions híbrides endollables
Des de la seva integració al grup PSA i posteriorment al conglomerat Stellantis, Opel ha trobat un buit al mercat reinventant la seva fórmula clàssica d’èxit basada en vehicles pràctics, racions i eficients a un preu raonable, sumant-hi ara una carrega tecnològica de primer ordre i una estètica singular i prou atractiva. Amb tots aquests valors per bandera Opel ha presnetat el nou Astra Sports Tourer, la versió familiar, ranxera, break o touring del compacte estrella alemany.
Quan els SUV i totcamins estan més de moda que mai alguns fabricants encara comercialitzen aquestes versions familiars, més versàtils i esportives que els totcamins a l’ús, i sovint més econòmiques que un SUV equivalent. En el cas de l’Astra Sports Tourer cal destacara una carrosseria de 4.64 metres i un gran maleter de 608 litres, unes mides realment grans per un model del segment C i que fins no fa gaire hauria signat un Insignia, el model superior de la gamma d’Opel.
I és que el nou Astra Sports Tourer vol ser un cotxe pràctic per encabir molt d’equipatge, però també per oferir més espai als ocupants de la filera posterior gràcies a una batalla o distància entre eixos que creix fins els 2,73 metres i una carrosseria 27 centímetres més llarga que el model estàndard o hatchback. Això sí, aquesta versió familiar o Sports Tourer manté l’essència del model original, fins i tot amb els mateixos grups òptics posteriors.
Mecànicament el nou Astra Sports Tourer manté els mateixos motors que l’Astra convencional de cinc portes o hatchback amb dos propulsors gasolina 1.2 de tres cilindres i potències de 110 i 130 CV i un motor dièsel 1.5 de 130 CV. En tots els casos es poden associar a canvis manuals de sis marxes o automàtics de vuit relacions, i reben l’etiqueta ecològica C de a DGT, de color verd.
A més el nou Astra Sports Tourer també disposarà de dues versions híbrides endollables o PHEV amb etiqueta de zero emissions (color blau) i potències de 180 o 224 CV i una autonomia teòrica en mode elèctric de fins a 60 quilòmetres.
El nou Astra Sports Tourer o familiar arribarà al nostre mercat durant el segon semestre de 2022 a un rang de preus que es mourà entre els 24.000 i els 39.000 euros, en funció del tipus de mecànica, equipament i potència del cotxe.