Cotxe esportiu
Suplements08/09/2021

Porsche Mission R, un esportiu elèctric amb més de 1.000 CV

Porsche presenta el Mission R, un prototip de vehicle elèctric de competició amb potències de 1.088 CV i un innovador sistema elèctric de 900 V

Fins ara el Porsche 911 GT3 era el cotxe de competició per antonomàsia de la marca fundada a Stuttgart, però el canvi de paradigma en format elèctric pot fer que el mític nou onze se les hagi de veure amb un nou rival de zero emissions, que en aquest cas li sorgeix dins de casa: el Mission R, el primer prototip esportiu elèctric de Porsche.

El Mission R és un exercici de disseny, tecnologia i enginyeria de la marca, que anuncia un model real que es fabricarà i que fins i tot podria tenir la seva pròpia competició monomarca en un futur no gaire llunyà. De fet les carreres monomarca són un dels elements diferencials de Porsche, ja que porten més de tres dècades celebrant competicions per als seus clients en diverses sèries de carreres, amb més de 4.400 cotxes preparats i entregats al llarg d’aquests anys.

Cargando
No hay anuncios

El nou esportiu elèctric de Porsche té un disseny aerodinàmic i suggerent, marcat per un gran aleró posterior, difusors d’aire i línies esculturals dissenyades per oferir el millor coeficient aerodinàmic possible. En aquest sentit Porsche inclou un nou sistema de reducció de la resistència aerodinàmica (DRS) que permet modificar les entrades d’aire laterals davanteres i la posició de l'aleró per oferir encara una càrrega aerodinàmica més baixa i afavorir els avançaments.

Cargando
No hay anuncios

El compromís amb la sostenibilitat de Porsche també ha fet que el Mission R inclogui una estructura lleugera feta de plàstics reciclats reforçats amb fibres naturals d’origen agrícola, que aporten rigidesa i una menor petjada ecològica.

Mecànicament, el Mission R incorpora dos motors elèctrics –un sobre cada eix– de 320 kW o 435 CV en l’eix davanter i de 480 kW o 653 CV en el posterior. Els propulsors són nous, amb un nou disseny, i incorporen un innovador sistema de refrigeració per oli. En mode combinat aporten una potència total conjunta de 680 CV en mode Race, però que en mode Qualifying i a una o dues voltes poden arribar a oferir fins a 1.088 CV (uns 800 kW).

Cargando
No hay anuncios

De fet, amb el mode de classificació activat, el Mission R pot assolir una acceleració de 0 a 100 en només 2,5 segons i una velocitat punta superior als 300 km/h. Els de Zuffenhausen asseguren que pot ser igual de ràpid que un GT3 Cup de competició.

Cargando
No hay anuncios

L’altre element innovador del Mission R és el seu sistema elèctric de 900 V, que permet carregar les bateries de liti de 80 kWh fins al 80% de la capacitat en només 15 minuts, cosa que el fa especialment pràctic per a les curses automobilístiques.