Novetats

Porsche Taycan Cross, un elèctric d’alt voltatge que es vol embrutar

Porsche presenta la versió elevada amb vocació aventurera del seu model elèctric amb tracció integral i suspensió neumàtica de sèrie

Porsche Taycan Cross Turismo
05/03/2021
2 min

El Porsche Taycan incrementa l'oferta amb el nou Taycan Cross Turisme, una versió amb tracció integral i una carrosseria més elevada pensada per als amants de les aventures fora de l’asfalt sense haver de renunciar del tot a les qualitats dinàmiques del Taycan convencional.

El Taycan Cross Turisme destaca per una carrosseria de tall familiar o break, amb proteccions de passos de roda i baixos de plàstic, i que fins i tot pot equipar unes motllures específiques en cas d’escollir la versió amb el paquet de disseny i equipament anomenat Offroad, que també incorpora una brúixola integrada a la consola central a l'interior del cotxe.

Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo

El paquet Offroad també permet que el Taycan Cross Turisme augmenti uns 30 mil·límetres extra d’altura lliure, gràcies a la suspensió neumàtica adaptativa de sèrie i que, sumat al mode de conducció Gravel Mode, facilita la circulació per pistes, carreteres en mal estat de conservació o nevades. L’electrònica permet també que l’accelerador reguli millor l’entrega de potència del motor per optimitzar la circulació sobre ferms amb adherència escassa.

Fer servir aquesta carrosseria familiar i allargada permet que el Taycan Cross Turisme presenti més espai per als ocupants de les places posteriors i augmenta la càrrega del maleter fins als 446 L de capacitat i 1.200 en cas d’abatre les places posteriors.

Pel que fa a la càrrega tecnològica, el Taycan Cross Turisme oferirà connectivitat a la xarxa i la possibilitat d’actualitzar el seu software o programari a distància, afegint-hi noves funcionalitats gràcies al sistema anomenat Functions on Demand (Fod).

Taycan Cross Turismo
Taycan Cross Turismo

Mecànicament, el nou Taycan Cross Turisme oferirà quatre versions amb potències diferents, totes associades a les bateries Performance Plus de 93,4 kWh de capacitat i que permeten autonomies d’entre 389 i 452 quilòmetres en cicle d’homologació WTLP. Les potències dels dos motors elèctrics (un sobre cada eix) varien entre els 380 CV de la versió d’accés i els 761 CV de la versió prestacional Taycan Turbo S Cross Turisme amb funció boost o entrega immediata de potència.

Ara bé, no serà un cotxe precisament barat, perquè el preu base al nostre mercat és de 95.995 euros, mentre que la versió Taycan Turbo S Cross Turisme arribarà al mercat amb un preu base de 191.706 euros. Porsche confirma que les primeres unitats arribaran als concessionaris de la marca aquest mateix any.

stats