Renault renova el Clio, un utilitari per menys de 17.000 euros
El model francès, un dels pocs que encara sobreviuen del seu segment, està disponible fins i tot amb un motor dièsel de 100 CV
Fa uns anys els vehicles utilitaris, pertanyents al segment B, eren els dominadors absoluts del mercat automobilístic. Amb permís dels compactes (que també es venien d'allò més bé), la racionalitat s'imposava i la gent adquiria vehicles de mida reduïda que complien exactament les necessitats que tenien. Però des de fa un temps els SUV han anat guanyant la partida als altres tipus de carrosseries i no només han aconseguit gairebé fer desaparèixer el segment de les berlines i dels monovolums, sinó que han estat capaços de desestabilitzar el dels utilitaris i els compactes.
Ford acaba d'anunciar que deixa de fabricar el Fiesta, Seat no té intenció de renovar l'Ibiza al final de la seva vida comercial i fins i tot Audi no ha obtingut les vendes que esperava del seu A1. Si bé és cert que altres marques encara aposten fermament per aquest segment, el cert és que la febre SUV els ha restat un número importantíssim de vendes. Per aquest motiu és tan sorprenent (i positiu per a un mercat com l'europeu) notícies com la d'avui: Renault renova el Clio i ho fa amb un preu de sortida de 16.990 euros.
Un disseny amb petits canvis
En línies generals aquest nou Clio no és gaire diferent del que vam poder provar ara fa uns anys a l'Ara Motor, però a nivell estètic on la marca ha centrat els seus esforços és a la part davantera. Aquí hi podem veure unes òptiques LED completament renovades amb il·luminació diürna similar a la dels darrers llançaments de la marca, una graella frontal renovada i fins i tot aerodinàmica activa en les versions més equipades.
La vista lateral i posterior resulta gairebé idèntica a la del model anterior, de manera que les principals novetats arriben en forma de llandes de 16 o 17 polzades, nous colors, uns pilots LED que també s'han remodelat lleugerament i un nou para-xocs posterior. Així doncs, cal passar a l'interior per percebre canvis tan notables com els de la part davantera. I és que aquí s'ha treballat especialment en millorar la qualitat dels materials, en millorar l'equipament de sèrie i en augmentar la digitalització, que arriba de la mà de dues pantalles: una per a la instrumentació i una altra central en posició vertical, com acostuma a ser habitual a la marca francesa.
Gasolina, híbrid, GLP i fins i tot dièsel
La gamma mecànica del nou Renault Clio és una de les que ofereix més opcions de tot el mercat. Renault aposta per la diversitat mecànica, de manera que el motor d'accés és un gasolina 1.0 TCe de 90 CV associat a una caixa de canvis manual de sis velocitats, però immediatament per sobre hi trobem un bloc molt similar (1.0 ECO-G de 100 CV) però adaptat al gas liqual del petroli (GLP).
Sigui com sigui, les novetats més destacables a nivell mecànic d'aquest petit utilitari arriben de la mà de dos motors molt diferents entre sí però que de ben segur tindran el seu públic. El primer, un híbrid convencional (HEV) format per un bloc gasolina 1.6 litres i un altre propulsor elèctric que, en conjunt, generen una potència de 145 CV. El segon és un dièsel (sí, ho has llegit bé) de 100 CV que fa posicionar-se al Clio com un dels poquíssims models del segment B que encara ofereixen aquest tipus de mecànica.
La gamma del renovat Clio està formada pels nivells d'equipament Evolution, Techno i Esprit Alpine, però el més interessant de tot és que el model d'accés (Evolution amb el motor 1.0 TCe de 90 CV) està disponible des de "tan sols" 16.990 euros. I ho posem entre cometes perquè comparat amb els preus d'accés del Clio d'ara fa uns anys és un preu molt elevat, però en comparació amb les tarifes actuals del mercat no està pas malament. Per la seva banda el model més car (Esprit Alpine E-Tech full hybrid de 145 CV) té un preu de 27.130 euros.