El Rimac Nevera registra una velocitat de 412 km/h i ja és oficialment el cotxe elèctric més ràpid del món
Aquest superesportiu croat és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 1,85 segons
La marca croata Rimac acaba d'anunciar una fita històrica: el seu superesportiu Nevera s'ha convertit oficialment en el vehicle elèctric més ràpid del món. Fa anys a l'Ara Motor vam parlar del projecte Rimac i fa poc més d'un any vam explicar les característiques del nou model Nevera, però no ha sigut fins ara que la marca ha pogut homologar la velocitat més elevada mai registrada per un vehicle elèctric.
Tot i que aconseguir-ho no ha sigut pas senzill, les dades d'aquest superesportiu de nom ben curiós (com a mínim a les nostres contrades) ja deixaven entreveure que tard o d'hora podria aconseguir aquesta fita. El Rimac Nevera equipa quatre motors elèctrics (un a cada roda) que generen una potència combinada de 1.940 CV i un parell motor màxim de 2.360 Nm. Unes dades absolutament esbojarrades que permeten fer-se una idea de les prestacions del vehicle.
Els quatre motors estan alimentats per una bateria de liti, manganès i níquel desenvolupada per la pròpia marca i que té una capacitat de 120 kWh. Així, és capaç d'homologar una autonomia de 547 quilòmetres i accelerar en temps rècord gairebé fins a qualsevol velocitat; passa de 0 a 100 km/h en 1,85 segons, de 0 a 160 km/h en 4,3 segons i de 0 a 300 km/h en 9,3 segons. La velocitat màxima, com ha pogut registrar el fabricant croat, és de 412 km/h.
El cotxe elèctric de producció més ràpid del món
Cal tenir present que després d'haver batut aquest registre el Rimac Nevera ha passat a ser oficialment el vehicle elèctric de producció més ràpid del món. Però és important especificar que és un vehicle de producció i no un prototip o un vehicle de competició, ja que aquesta característica és el que fa que qualsevol persona (que tingui els dos milions d'euros que costa) pugui comprar-lo i circular amb ell per on vulgui.
Més enllà d'això, Rimac ha anunciat que el rècord es va batre a l'Automotive Testing Papenburg, una pista de proves situada a Alemanya i que disposa d'una enorme recta de quatre quilòmetres, imprescindible per poder obtenir aquest registre amb seguretat. En aquest vídeo es pot veure com es va aconseguir la fita històrica.
La unitat de proves estava equipada amb uns pneumàtics Michelin CUP 2R i la marca el va configurar amb el perfil de conducció de màxima velocitat, que modifica l'aerodinàmica exterior per tractar de garantir l'estabilitat a altes velocitats. Al volant del Nevera s'hi trobava Miro Zrnčević, cap de desenvolupament i proves de Rimac. A més, per garantir la validesa del registre el vehicle estava equipat amb un sistema de GPS Racelogic V-Box. Tot plegat no deixa de ser una anècdota, però al mateix temps un nou rècord històric que de ben segur altres fabricants ja estan intentant batre.