Spotify vol dominar l'audiollibre, un mercat en expansió
L'empresa sueca creu que pot arribar a facturar 66.000 euros gràcies a aquest format
BarcelonaSpotify continua captant nous usuaris amb la música, "però el focus actual de negoci són els podcasts –segons recordava Albert Cuesta en aquest article–, fins a l’extrem d’haver-se gastat 1.000 milions d’euros en els dos últims anys per comprar empreses, eines i contingut d’aquest format". L'empresa ha avançat els seus plans de convertir els audiollibres en el tercer pilar del seu negoci: hi veu "la possibilitat d'arribar a facturar al voltant de 66.000 milions d'euros".
Així ho ha explicat Daniel Ek, fundador i conseller delegat de Spotify, a la trobada anual d'inversors de l'empresa. "El mercat global del llibre ronda els 132.000 milions d'euros, xifra que inclou el llibre en format paper, el llibre electrònic i els audiollibres, que actualment representen entre un 6 i un 7% de la quota de mercat total –ha explicat–. Amb tot, els països on l'audiollibre té més presència, aquesta quota puja fins al 50%".
El primer pas de Spotify per obrir-se camí en el món de l'audiollibre va ser la compra de la distribuïdora Findaway, que té un catàleg de més de 325.000 llibres i que actualment es troba repartit en plataformes com Amazon Audible, Apple iBooks, Google, Storytel i Scribd. El moviment, anunciat el novembre passat, encara està pendent d'aprovació per part de la divisió d'Antimonopoli del Departament de Justícia dels Estats Units.
Creada el 2008 a Suècia, Spotify compta en l'actualitat amb 422 milions d'usuaris, 182 dels quals són de pagament. Els ingressos que va fer el 2021 van ser de 9,6 bilions d'euros.