Suzuki S-Cross: un utilitari que fa patxoca
Suzuki actualitza l’estètica i connectivitat del seu S-Cross, un cotxe útil, pràctic i ara també encisador
Suzuki és un petit fabricant japonès que s’ha especialitzat en construir cotxes fiables, ben resolts, pràctics i a un preu assequible. Després de l’èxit de vendes i gran acollida que va tenir el Jimny, els asiàtics volen repetir fórmula ara amb la versió actualitzada de l'S-Cross, que ara passa a ser un crossover amb vocació familiar, urbana i ecològica, amb mecàniques semihíbrides o mild hybrid de sèrie i la promesa de noves versions totalment híbrides de cara a l’any vinent a un preu base d’uns 25.000 euros.
Aquest restyling del Suzuki S-Cross aposta per una carrosseria robusta, amb una imatge poderosa, franges i nervadures laterals marcades, que li aporten una estètica més contundent, i uns nous grups òptics led que contrasten amb la calandra enfosquida.
Amb tot, aquest S-Cross manté les mateixes mides que el model precedent, amb 4,7 metres de llarg, 1,78 d’ample i 1,68 d’alt, per bé que la seva carrosseria té una alçada lliure una mica inferior, amb una reducció de cinc mil·límetres. Pel que fa als interiors, el nou S-Cross introdueix una nova pantalla central tàctil de 9 polzades, que introduirà noves funcionalitats i aplicacions a la xarxa al llarg del 2022.
Pel que fa a l’equipament de seguretat, aquesta actualització del Suzuki S-Cross també inclou càmera de visió posterior de sèrie, sostre solar opcional, detecció de trànsit creuat i de vianants o ciclistes amb frenada automàtica, assistent de canvi de carril o control de creuer actiu, entre altres.
Mecànicament, Suzuki manté el motor de gasolina de quatre cilindres turbo 1.4 associat a un sistema semihíbrid de 48V que entrega 129 CV de potència i 235 Nm de parell, que es pot associar a un canvi manual o automàtic de sis relacions en cada cas. De cara al 2022 Suzuki ha anunciat l’arribada d’una nova versió amb un sistema híbrid convencional o HEV que millorarà els consums i les emissions del model actual.
A més, el Suzuki S-Cross manté, de sèrie, el sistema de tracció integral Allgrip de la marca, associat a quatre modes de conducció que modifiquen el comportament, tracció i equilibri del vehicle anomenats Auto, Sport, Snow i Lock, amb una funció específica de bloqueig de diferencial per superar grans obstacles fora de l'asfalt.
Amb totes aquestes novetats, Suzuki confia que el seu S-Cross es converteixi en una opció generalista, pràctica i utilitària que el converteixi en una bona opció comercial. I és que al mercat trobarem pocs crossovers de tracció integral, mecànica amb etiqueta ecològica i càrrega tecnològica amb una millor relació entre preu i qualitat que la que ofereix aquest totcamí urbà japonès.