SYM Joymax Z: l’escúter 125 a mida de Mazinger
La marca taiwanesa SYM s’ha anat obrint camí i fent-se un nom al mercat estatal de la moto gràcies a disposar d’una gamma molt àmplia en el segment dels escúters. A través dels seus distribuïdors, l’empresa Motos Bordoy, han apostat per productes de cilindrada mitjana (entre 300 i 400 cc), però sense oblidar que l’autèntic cavall de batalla del mercat són els models de 125 cc, enfocats sobretot al consumidor sense gaire experiència en la utilització diària de vehicles de dues rodes, però que vol aprofitar la convalidació de la llicència per conduir cotxes sense haver de tornar a passar per l’autoescola.
Aquest plantejament ha portat a aquest fabricant èxits de vendes com l’obtingut amb el Symphony, que ha liderat el mercat local, o la remodelació de productes com el Jet 14 o el Fiddle, que arribarà aviat. Obrint el focus d’aquest segment dels escúters de 125, SYM ara reforça la seva presència en el camp dels GT en un any molt important per a aquesta marca, que el 2021 ha presentat ni més ni menys que nou models nous.
Un d’ells és el Cruisym Alfa (4.299 €), amb un enfocament bastant esportiu. I ara arriba una variant d’aquest model, el Joymax Z, més elegant, de línies més suaus i menys anguloses que l’Alfa, i que pesa cinc quilos menys. Un escúter que busca un equilibri entre el preu (3.999 €) i l’equipament, i s’adreça a clients que, tenint un carnet de conduir que no els permet accedir a una moto de 300 cc, busquen una 125... amb l’aspecte d’un escúter més gran, com passa amb el Joymax.
Els dos models fan servir el mateix motor, que compleix la normativa d’emissions EuroV. Un propulsor fet a Taiwan, amb injecció, que gràcies a la transmissió variable CVT però sobretot al tractament ceràmic que recobreix el cilindre presenta un comportament molt suau, ideal per a circulació en àmbit urbà, com vam tenir ocasió de provar pels carrers de Bilbao recentment.
Motos versàtils
La prova del nou Joymax Z ens va permetre rodar també per carreteres del País Basc. La ruta ens va servir per demostrar que amb un motor com aquest també es poden fer recorreguts interurbans –fins i tot amb pujades força pronunciades– amb solvència i comoditat. La secció amb més revolts de la nostra prova ens va permetre valorar l’eficàcia del sistema de frenada, amb discs tant al davant com al darrere, combinat amb un ABS aportat per la solvència de Bosch. Aquest SYM disposa de doble amortidor al darrere, ajustable, que garanteix la comoditat dels usuaris, avalada també per un seient bastant confortable i d’una alçada molt racional.
El Joymax Z està ple de detalls que justifiquen la seva definició com a GT: un ampli espai per a dos cascos integrals sota el seient, de mides generoses; la utilització de tecnologia full-led en el doble far de l’escut frontal; una pantalla regulable de dues posicions que ofereix una bona cobertura per a autovies; una presa de càrrega USB 3.0, i un accés molt directe al dipòsit de gasolina, sense la necessitat d’haver d’aixecar el seient. En definitiva, aquest GT representa una aposta clara per la seguretat, més que pels gadgets, tot i que deunidó els que incorpora.
El nou 125 de SYM l’ofereixen amb una paleta de quatre colors per triar, cinc anys de garantia inclosa en la compra i l’assegurança del primer any, fins i tot per a conductors més joves de 21 anys.