Sostenibilitat
Suplements05/12/2021

Toyota GR Yaris H2, o com l'hidrogen pot salvar el motor de combustió

La marca japonesa presenta el GR Yaris H2, un prototip que aprofita la base del Yaris GR però substitueix el seu funcionament a base de gasolina per l’hidrogen

Toyota avança en el camí cap a la descarbonització de la seva gamma, però a diferència de la majoria dels seus rivals no aposta només pels elèctrics, sinó que també inclou altres formes de mobilitat sostenible i zero emissions, com ara l’hidrogen.

Cargando
No hay anuncios

No és res nou que la marca japonesa faci servir vehicles de pila de combustible que fan servir l’hidrogen per alimentar el seu motor elèctric, com el cas del Mirai, un model que ja fa anys que està a la venda a Europa. Ara els asiàtics van més enllà amb un nou prototip anomenat GR Yaris H2 i que aprofita la base mecànica i tecnològica d’un Toyota GR Yaris convencional amb motor 1.6 de tres cilindres i 260 CV i tracció integral, però amb la novetat que aquest motor de combustió pot fer servir l’hidrogen en comptes de la gasolina, amb els beneficis ambientals que suposa emetre vapor d’aigua pel tub d’escapament; per bé que també és cert que la combustió interna encara genera uns petits índexs d’òxid de nitrogen (NOx), tot i que es poden neutralitzar amb l’ús de catalitzadors.

I és que no són pocs els amants dels motors de combustió i canvis manuals o semiautomàtics que no volen renunciar a les sensacions que aporta un propulsor convencional quan puja de voltes i fa soroll, per molt que els motors elèctrics siguin molt més eficients en termes energètics i entreguin el parell de manera immediata.

Cargando
No hay anuncios

Aquest prototip fa servir el mateix motor de combustió adaptat que Toyota utilitza en els Corolla Sport de competició del Super Taikyu japonès d’aquesta temporada, un dels principals campionats de turismes del País del Sol Naixent. Toyota ha posat a punt el propulsor i n’ha comprovat la fiabilitat en aquest campionat i ara es disposa a fer el pas als models de carrer, per a un ús comercial que podria salvar el motor de combustió en un futur sense emissions. La missió no és gens fàcil, però Toyota creu en les possibilitats de futur d'aquest model que, a més, permetria rendibilitzar molt més les actuals mecàniques de combustió i seguir maridant-les amb versions híbrides convencionals per esdevenir encara més sostenibles.