Toyota torna a imposar la seva llei a Le Mans
La marca japonesa aconsegueix la seva quarta victòria consecutiva a les 24 Hores de Le Mans i signa un altre doblet històric
Un any més –i ja en van quatre de consecutius–, Toyota ha demostrat no tenir rivals en la categoria dels hypercars que corren les curses de resistència i en especial a les 24 Hores de Le Mans: aquest cap de setmana ha sumat un nou doblet en la carrera celebrada al mític circuit francès.
I això que la marca japonesa havia de veure-se-les amb els cotxes d’Alpine i Glickenhaus en la 89a edició de les 24 Hores de Le Mans i sobretot amb els diversos problemes de fiabilitat que poden assetjar un vehicle de resistència en una carrera tan exigent com aquesta. Sense anar més lluny, el cotxe guanyador que lluïa el número 7, pilotat pel japonès Kamui Kobayashi, l’argentí Pechito López i el britànic Mike Conway, ha mostrat problemes amb el flux de combustible, cosa que l’ha obligat a haver d'abaixar el ritme.
Però encara pitjor ho ha passat l’altre cotxe de Toyota, amb el número 8, que ha patit un accident amb un Glickenhaus i un xoc amb un altre vehicle de LMP2, que han frustrat la seva carrera. Amb tot, encara han pogut arribar en segona posició, per davant d’un Alpine que ha tancat el podi de la màxima categoria a Le Mans.
El pilot català Miquel Molina, amb una llarga experiència al DTM alemany i altres curses automobilístiques, no ha pogut fer una bona actuació en la categoria GTE Pro al volant d’un Ferrari que no ha pogut lluitar pel podi a causa de problemes amb la suspensió.
Per acabar, cal destacar l’aferrissada lluita per la victòria a la categoria LMP2, on el polonès Robert Kubica anava llençat cap a la victòria final quan el seu cotxe s'ha quedat aturat a pocs metres de la meta.