Consultori laboral

Treballar la marca personal: ¿fum o professionalitat?

La consultora Alexandra Masó ens explica com gestionar el nostre vessant professional a les xarxes

LinkedIn
2 min

Últimament no paro de veure a les xarxes socials que la gent treballa molt la seva marca personal. ¿Val la pena per ascendir o és vendre fum?

Eulàlia, Barcelona

D'una banda, hi ha el treball de la marca personal; de l'altra, la projecció d'aquesta a les xarxes socials digitals. Pel que fa a la marca personal, sempre és recomanable desenvolupar-la, sobretot si tens una trajectòria professional encara per desenvolupar o si necessites seguir creixent i donar-te a conèixer en altres contextos professionals. De fet, una marca personal ben treballada et permet vendre't millor i evita generar confusió. Treballar bé la marca personal implica parlar de quatre aspectes: la teva proposta de valor, les experiències i els coneixements que validen aquesta proposta de valor, els principis que et mouen i quin és el teu públic objectiu.

Tal com explica el filòsof Jordi Pigem, el que mostrem a les xarxes socials són representacions de nosaltres, però en cap cas som nosaltres mateixos. Per tant, no has de mostrar tot el que ets, sinó només les coses que s'ajustin a les quatre definicions anteriors. Així, si la teva proposta de valor és l'eficiència, està bé que a les xarxes socials digitals publiquis imatges de tu en el teu entorn de treball, recollint premis a l'eficiència o tancant acords en aquest àmbit. Però si també publiques imatges de tu en un veler a les Balears o en una caminada al desert d'Atacama pots generar tanta confusió que no només hi haurà fum, sinó una boira tan espessa que fins i tot tu et perdràs en la teva pròpia definició.

Una altra manera de mantenir una imatge de marca coherent i que no confongui és ser fidel als teus valors. Així doncs, què és important per a tu? Si ho és l'honradesa, assegura't que la informació que comparteixes és veraç i evita difondre informacions poc clares. Si valores el respecte i la intimitat, no t’excedeixis en els comentaris a altres perfils. Finalment, mou-te pels canals en què es mou el teu públic objectiu, això també t'assegurarà no malgastar esforços en llocs on no seràs ben rebuda ni valorada.

stats