Seguretat viària
Suplements01/06/2021

Els tres canvis de la ITV que entren en vigor aquest mes de juny

Les modificacions fan referència al sistema de frenat, als retrovisors i a l'accés a la fitxa tècnica

Aquest dimarts, 1 de juny, entren en vigor tres canvis en la reglamentació de la ITV que volen actualitzar i modificar el procediment de les estacions de control per adequar-les a les noves necessitats viàries i tecnològiques. Cal recordar que actualment circulen més de dos milions i mig de vehicles sense assegurança ni certificat d’ITV a tot l’Estat, segons càlculs de la DGT, i que la multa en cas de ser enxampats és de 200 euros per circular amb la ITV caducada o desfavorable i de 500 euros en cas que aquesta infracció suposi un perill per a la seguretat viària.

El primer canvi important és la modificació del tipus de falta lleu a greu si el vehicle presenta una avaria o defecte de funcionament del sistema ABS, fins i tot si el cotxe o vehicle no està obligat a portar-lo en el quadre d’instruments a causa de la seva antiguitat. Evidentment qualsevol vehicle que presenti el llum d’avaria o error del sistema ABS rebrà la qualificació de falta greu, i no podrà passar la ITV.

Cargando
No hay anuncios

La segona novetat que entra en vigor aquest mes de juny va relacionada amb els retrovisors, que hauran d’estar perfectament fixats a la resta de carrosseria del vehicle. Fins ara aquesta falta es qualificava com a lleu, però ara passa a ser una falta greu i, per tant, caldrà que el vehicle la repari per poder obtenir el certificat d’ITV.

En darrer lloc, cal remarcar que a partir d’ara les estacions ITV podran accedir a la fitxa tècnica del vehicle accedint al registre general de vehicles de la DGT fins i tot si el titular del vehicle no presenta la documentació o en volen verificar les dades i validesa.

Cargando
No hay anuncios

Per acabar, i per minimitzar el risc de contagis en plena pandèmia, el protocol de les ITV preveu que els operaris que hagin d’introduir-se dins de l’habitacle per accedir al punt de lectura i connexió OBD ho hauran de fer en cas que sigui estrictament necessari i mitjançant un equip de protecció personal integral tipus EPI.