Volkswagen actualitza el T-Roc
Els de la Baixa Saxònia presenten el 'restyling' de mitja vida comercial del popular SUV compacte, però no hi introdueixen mecàniques electrificades
Ara fa quatre anys Volkswagen va començar a comercialitzar el T-Roc, un totcamí situat per sota del Tiguan que aprofitava plataforma i mecàniques del llegendari Volkswagen Golf i volia fer-se un lloc en el segment dels SUV-C o crossover compactes. Després d’un èxit comercial força destacable, amb més d’un milió d’unitats venudes a tot el món en quatre anys, Volkswagen acaba de presentar l’actualització estètica i tecnològica del T-Roc.
Abans de tot convé destacar que aquesta actualització no suposa l’arribada de versions electrificades, bé en format híbrid convencional o híbrid endollable, i encara menys versions totalment elèctriques. El T-Roc continua apostant-ho tot a les mecàniques de combustió, amb els motors gasolina de tres cilindres 1.0 TSI de 110 CV, i els de quatre cilindres 1.5 TSI de 150 CV i 2.0 TSI de 190 CV. Aquest totcamí manté el motor dièsel 2.0 TDI de 115 i 150 CV. A aquestes opcions cal sumar-hi el T-Roc R de 300 CV i 400 Nm de parell extrets del bloc gasolina 2.0 TSI. Les versions més potents (T-Roc R de 300 CV, la gasolina de 190 CV i la dièsel de 150 CV) porten de sèrie el sistema de tracció integral 4Motion amb diferencial de tipus Haldex, mentre que la resta de la gamma continua apostant per un sistema de tracció davantera amb diversos modes de conducció.
Estèticament aquest restyling del T-Roc no evoluciona gaire la seva carrosseria, ja que manté el mateix frontal –amb un nou sistema lumínic de led matrix amb 24 diodes de llum per far– i una franja lumínica que uneix els dos grups òptics davanters, cinc nous colors de carrosseria i noves llandes de 17 i de 19 polzades. El que Volkswagen ha confirmat és que mantindrà el curiós T-Roc Cabrio, és a dir, la versió descapotable del totcamí alemany que ha tingut cert recorregut comercial al mercat.
On el T-Roc sí que evoluciona força és en l’apartat tecnològic del seu interior, ja que estrena una nova pantalla que fa les funcions de quadre d’instruments i que pot ser de 8 o de 10,25 polzades, una pantalla tàctil central de 9,2 polzades i un nou paquet tecnològic anomenat We Connect Plus amb diverses funcions i aplicacions sense fils. El volant del nou T-Roc també mostra alguns canvis en la seva disposició ergonòmica, ja que molts comandaments passen a ser coixinets tàctils en comptes de botons físics convencionals.
Per acabar convé recordar que el nou restyling del T-Roc arribarà al mercat durant la primavera del 2022, a un preu encara per determinar. Ho farà amb diversos nivells d’acabats i equipament anomenats Life, Style i R-Line, així com amb un paquet opcional de disseny anomenat Black Style amb diversos elements estètics de color negre.