Tecnologia

Xattering, l'apli catalana que vol competir amb Whatsapp, LinkedIn i Twitter

La tecnològica Setesca llança una alternativa "més segura" i "integrada" a les aplicacions de xat i per buscar feina

Xattering
25/11/2023
3 min

I si WhatsApp o LinkedIn poguessin tenir una alternativa més segura i, a més, d'origen català? Aquest és el darrer projecte de la consultora tecnològica Setesca, que fa unes setmanes va llançar al mercat Xattering, una aplicació creada per ells mateixos amb l'objectiu de "ser una xarxa social que millori les propostes ja existents com WhatsApp, X (antiga Twitter), LinkedIn o fins i tot Slack". Així ho explica Jordi Damià, el fundador de Setesca, que assegura que amb Xattering es combina "el millor de les tres aplicacions en una de sola, i que a més és més segura", diu en declaracions a l'EMPRENEM.

L'origen d'aquesta aplicació és una comunitat de directius responsables de la informàtica a les empreses que es van adonar que WhatsApp tenia força limitacions a l'hora de compartir informació. "És una comunitat molt activa i feien servir WhatsApp per a les comunicacions, però van veure que amb aquesta aplicació no podia fer grups d'interès dins d'un mateix grup de difusió per compartir contingut concret", explica Damià.

Va ser aleshores quan aquests experts informàtics van valorar crear un xat que pogués agrupar comunitats i temes per grups i subgrups. Així doncs, l'aplicació permet, a més de la comunicació per missatgeria tradicional, la creació de grups i, dins d'aquests grups, diferents canals per tractar subtemes. "Per exemple –explica Jordi Damià– si algú és president d'una comunitat de veïns, pot crear un grup amb tots els veïns, però després, agrupar els de l'escala A en un canal i els de la B en un altre perquè cadascú rebi només la informació que li interessa".

La xarxa social total

D'aquí va sorgir la idea inicial de Xattering, que més enllà d'un WhatsApp millorat, ha escalat fins al punt de ser també una xarxa social per trobar feina, com LinkedIn, i un fòrum on aportar punts de vista i opinió, com Twitter. Així doncs, Xattering també funciona com una xarxa social, de manera que "els seguidors poden llegir i interactuar amb els missatges de manera segura i allunyada de l'odi a què ens té acostumat el principal competidor".

Alhora, l'aplicació busca connectar usuaris amb interessos similars i ajudar a trobar feina o empleats, així com connexions en l'àmbit personal. "Quan una persona es doni d'alta dins l'apli, es tindran en compte els seus interessos, no només professionals, sinó també personals, i això li permetrà connectar amb altres persones que comparteixen els mateixos interessos", explica Damià. "És tot en un: contingut de tipus general i professional, però també ha de quedar clar que és una aplicació que permet trobar feina o fins i tot ajudar a vendre, perquè permet identificar les persones que poden estar interessades en el teu producte".

Seguretat i abast

La seguretat i el veto als discursos d'odi és un dels motors de l'aplicació. "Nosaltres som una consultora especialitzada en ciberseguretat i hem aplicat tot el que tenim al nostre abast, les tècniques més avançades en ciberseguretat, per garantir que el que es publiqui sigui del tot segur". Per garantir-la, s'empren servidors localitzats dins de la Comunitat Econòmica Europea (CEE), un sistema d'encriptació propi, protocols de connectivitat xifrats i "un rigorós compliment de la llei de protecció de dades".

Alhora, l'emprenedor també assegura que han posat molts esforços a desenvolupar un filtre automàtic que controli els discursos d'odi en els fòrums i també les fake news, quelcom a l'ordre del dia del debat que envolta la xarxa social d'Elon Musk. "Volem que sigui un fòrum de discussió de punts de vista, però en positiu. Que aquests filtres tenen biaix? Segur, però hi ha animalades que considerem que s'han d'evitar, com ara la pornografia infantil", exemplifica el líder del projecte.

Des de Xattering no tenen un nombre marcat d'usuaris als quals esperen arribar en els propers mesos, però asseguren que de moment la resposta ha estat "excel·lent": "Fa tot just dues setmanes que vam llançar l'aplicació, que està disponible per a tot Europa, i ja tenim més de 3.000 usuaris actius", diu Damià. La idea és guanyar-ne "molts més" a través de les campanyes que estan fent per generar contingut. El fundador de Setesca assegura que l'ús massiu d'aquestes aplicacions "acaba depenent de coses que a vegades no sabem identificar", però des de Xattering volen "treballar perquè la gent vegi la usabilitat que té, i que amb una sola app es pot fer el que es fa amb tres o quatre", assevera.

stats